Sunday, October 31, 2010

විකල් මතක මැද පහන් තරුව ඔබ | Poems by Premakeerthi

ප්‍රේමකීර්ති ගේ ගුණසමරුවකට පත්‍රයක මාස කිහිපයකට ඉහතදී පළවුණ ලිපියකිනි මේ උපුටනය කරන්නේ. මාගේ මතකයට අනුව නම් පත්‍රය සිළුමිණ විය යුතුයි. ලිපිය එලෙසම වර්ඩ්  ගොනුවකට පිටපත් කරගතිමි. මෙහි ප්‍රේමකීර්ති ගැන ලියැවුණ  දේවල් නිසාවෙන් එම ලිපියේ තිබුණු ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස් අතින් ලියැවුණු කවි පද කිහිපය මෙහි පළකරමි.

ඡන්ද දායකයෝ

කාඩ් කුට්ටමේ
ආසියාත්
රැජිනත්
බූරුවාත් ඇත.
ලින්ටන්
සැල්ටන්
ජොන්සන්
විල්සන්
වටේ වාඩිවෙති
ලින්ටන් කැරපොත්තන්ට බයය
කතා කරන්නේ අහස්යානා ගැනය
සැල්ටන් අහස්යානාවලට බයය
කතා කරන්නේ කැරපොත්තන් ගැනය
ජොන්සන් කැරපොත්තන්ටත් අහස්යානාවලටත්
දෙකටම බයය
විල්සන් ඒ දෙකටම බය නැත
වාරයෙන් වාරයට
කාඩ් කුට්ටමේ
ආසියාත්
රජ්ජුරුවෝත්
රැජිනත්
බූරුවාත්
කැපෙමින් – වැටෙමින් – නැගිටිමින්
ලින්ටන්
සැල්ටන්
ජොන්සන්
විල්සන්
වටේ මාරුවෙති
එහෙත්
ලින්ටන්
සැල්ටන්
ජොන්සන්
විල්සන්
තාමත් උන් හිටි තැන්වලමය
ලින්ටන් කැරපොත්තන්ට බයය
සැල්ටන් අහස් යානා වලට බයය
ජොන්සන් දෙකටම බයය
විල්සන් දෙකටම බය නැත

 

දාස් පෙති මල්

එදා අඳුරු රාත්‍රියකි
ඔහු ගුරු පාරට ආවේය
කලුවරේ පිය මැන්නේය
හිටි අඩියේ පාරට පැනගත් සොරුන්
පිරිසක් ඔහු වටකර ගත්හ. ඔහුගේ
මුදල් පැහැරගන්නට තැත් කළහ. බැරිම
තැන ඔහු කෑ මොර දෙන්නට හදත්ම
එක් සොරෙක් ඔහුගේ ළය පසා
කරගෙන යන්නට පිහිපාරක් ඇන්නේය.
ඔහු මැරී වැටුණි
බියපත් සොරුන් ඔහුගේ මළකඳ
දෙපයින් බිම දිගේ
ඇදගෙන ගොස් අසල වූ පාලු කුඹුරක
මඩෙහි ඔබා යටකර දැමීය
ඊළඟ මාසයේ දියණිය ඔහු එනතුරු මඟ
බලමින් සිටියාය
එහෙත් ඔහු ආයේ නැත
ඔහුට කුමක්වී දැයි කිසිවෙක් නොදත්හ
පාලු කුඹුරක දාස්පෙති මල් දාහක් පිපී තිබුණි

 

වයලට්!

දැන් අප එක වහලක් යටය
දරුවන්ද සිටී
එහෙත් නොඉවසුමත්
සීමාරහිත බවත්
සුඛාන්තයත්
වැඩිපුර හමුවන්නේ නැත
ලක්ස්ප්‍රේ ටින්වලින් වැහිලා නොඉවසුම
සමූපකාරයෙයි සීමාරහිත බව
ගෙවල් කුලියද – ලයිට් බිලද සුඛාන්තය!
වයලට්! මට සමාවෙන්න!
කන්තෝරුවේදී මිසිස් ජුලියට්ට මා දැකීමත්
මට මිසිස් ජුලියට්ව දැකීමත්
මේ අතරතුර තෘප්තියක් වී තිබේ.

අදාල දේ

http://blogvampa.blogspot.com/search/label/Premakeerthi%20De%20Alwis

Friday, October 29, 2010

රස කෑමක් හදමු - මස් පුඩිම හා මස් රාත්තල | Recipe - Meat Pudding and Meat Loaf

image

ගූග්ල් බස් එකේ ඉන්න මගේ යාලුවන්ට නං මම කිව්ව ළඟදි මම බ්ලොග් එකෙන් කෑම ජාති හදන හැටි උගන්නනව කියල. මේ ළඟදි මේ බ්ලොග් එක හිට්ස් තිස්දාහක් එක්ක කොමෙන්ට් දාහක් පහු කරලයි තිබුණෙ. ඉතින් මම කල්පනා කළා මේක බලන අයට පොඩි රස කෑමක් හදන්න උගන්නන්න ඕන කියල. කෑමෙ නම තමයි "මීට් පුඩිං" එහෙම නැත්නම් (මේකට මම ගත්තෙ හරක් මස් නිසා) "හරක් මස් පුඩිම". දැන් ඔන්න කට්ටිය පොල්ල අතට ගන්නෙපා මෙන්න මේකා හරක් මස් ප්‍රමෝට් කරනවැයි කියල. මේකට ඕනම රෙඩ් මීට් එකක්  එහෙම නැත්නම් රතු පාට මස් ජාතියක් ගැලපෙනවා.

පුඩිමයි ලෝෆ් එකයි දෙකම හදන්නෙ එක විදියට. පොඩි වෙනසයි තියෙන්නෙ. දෙකම මේකෙන් කියල දෙන්න පුළුවනි.

අවශ්‍ය කරන ජාති මුලින්ම ගමුකො.

ලෝෆ් එකට

අල ගෙඩි එකයි
කැරට් අලයයි
ලොකු ළූනු ගෙඩි බාගයයි
බිත්තර දෙකයි
සෝයි සෝස් (ස්පයිසි)
බටර්/මාගරින් පොඩ්ඩක් (50 grams)
ගම්මිරිස්, ලුණු, බැදපු තුනපහ
පාන් පෙති දෙකයි (සැන්ඩ්විච් පාන් වෙන්න ඕනෙ)
අඹරපු රතු මස් ග්‍රැම් 350ක් විතර (මේක ෆුඩ්සිටි/කීල්ස් සුපර් වල තියනවා - මින්ස්ඩ් මීට් (Minced Meat) කියල ඉල්ලුවනං හරි)

පුඩිමට
ඉහත කී දේවල් වලට අමතරව ස්කිම්ඩ් මිල්ක් (skimmed milk) මිලි ලීටර් 75ක් විතර

මින්ස්ඩ් මීට් හොයාගන්න අමාරු නං රෙඩ් මීට් ජාතියක් අරගෙන ක‍ටු ඇරල ෆුඩ් ප්‍රොසෙසර් එකක දාල අඹරල ගත්තම හරි. පොල් කිරි මිරිකන්න වගේ අඹරන්නෙපා හොඳේ. කෑලි තියෙන්න ඕන ඔය පල්ලෙහා පින්තූර වල තියෙන විදියට. නැත්තං වැඩේ වටලප්පමක් වෙනවා..

මුලින්ම අල ගෙඩියයි, කැරට් අලෙයි ළූනු බාගෙයි චොප් කරගන්න. පුලුවන්තරම් පොඩියට කපාගන්න. ග්‍රේටරයක් තියේනම් ලේසියි. පහළ රූපෙ බලන්නකො.

Chopped Potato

සෙට් එකම චොප් කළාම මේ වගේ.

Chopped

පාන් පෙති දෙක කෑලි වලට කඩාගන්න. ඔය තියෙන්නෙ මින්ස්ඩ් මීට් (අධිශීතකරණ ලද) සහ පාන් පෙති දෙකේ සුන්බුන්.

DSC00342

මින්ස්ඩ් මීට් සාමාන්‍ය උශ්නත්වයට ආවම (හදිස්සිනම් මයික්‍රොවේව් එකකට දාල ඩිෆ්‍රොස්ට් කරගන්න, කුක් වෙන්න දෙන්න එපා), අර කලින් කපාගත්තු සෙට් එකම දාල හොඳට අනාගන්න මෙන්න මේ විදියට.

DSC00345

ඒකට බටර් ටිකත් දාල අනන්න. ස්පයිසි ගතිය වැඩි කරගත්තෑකි ගම්මිරිස් ටිකක් දාල. කොහොමත් අපි සැරට කැමතියි නේ. බැදපු තුනපහ ටිකක් දැම්මට අවුලක් නෑ. හදද්දි තමන් කන ගානට තුනපහ දාගන්න. මම නං ඉතින් ෆුල් ස්පයිසි..

බිත්තර දෙක කඩල ලුණු දාල බීට් කරල සෝයි සෝස් දාල කලවම් කරගන්න. ලෝෆ් ඕන නම් ස්කිම්ඩ් මිල්ක් දාන්න එපා. පුඩිම නම් ඕන, ස්කිම්ඩ් මිල්ක් ටිකත් දාන්න. මේ තියෙන්නෙ.

DSC00344

මේ තියෙන්නෙ ඒ ටිකත් අර මිශ්‍රණේට දාල.

DSC00346 

දැන් අවන් එකක 200 සෙල්සියස් වල පැයක් - විනාඩි හැත්තෑපහක් වගේ බේක් කරගන්න. පේනවනෙ වැඩේ.

DSC00347

දැන් ඉතින් හැන්දෙන් හරි මොකෙන් හරි කපල හරි කොටල හරි කන්නයි තියෙන්නේ. රසයි..! සුවඳයි..! කොටින්ම හරක්මස් අල්ලල දාල හිටපු මගේ ප්‍රියම්බරීත් මේක උඩ පැන පැන කෑවෙ නැතෑ!

ලෝෆ් එක හදනවනං කිරි නොදා බිත්තර දෙක දාන්න. එතකොට ඔය අන්තිමට කලින් රූපෙ තරම් වතුර ගතියක් එන්නෙ නෑ නෙ. දැන් මිශ්‍රණේ පාන් ගෙඩියක් හැඩේට අතින් හදාගෙන තැටියක බේක් කරගන්න 200 යෙ පැයක්.

ස්මාට් කුකිං ටිප්ස් | Smart Cooking Tips

  • ලෝහ තැටියක් වුණාම පයිරෙක්ස් වීදුරු බඳුනකට වඩා ඉක්මනට වැඩේ වෙනවා.ඒත් පැයකට ආසන්න කාලයක් තියන්න (around 50 mins). පොඩ්ඩක් බලන්න විනාඩි 20න් 20ට වගේ. පිච්චිලා අඟුරු වුණොත් අහක දාන්නෙපා. දත් මදින්න ගන්න.
  • උඩම රූපෙ තියෙන්නෙ මීට් ලෝෆ් එකක්.ඔයිට වඩා නම් පොඩ්ඩක් දුඹුරු පාට කරගන්න. මොකද පිටරට වල ගොඩක් අය මස් වැඩිය තම්බන්නෙ නෑ. ඒකයි රතු දුඹුරු පාට තියෙන්නෙ. නමුත් ඒක එච්චරම හොඳ වැඩක් නෙවයි.
  • අවන් එකේ දාන්න කලින් අවන් එක ප්‍රී හීට් කරගන්න. (මුලින් රත් කරගන්න) නැත්නං බේක් නොවී තැම්බෙනවා!

මේක හදන විවිධ ක්‍රම තියෙනවා. මෙතනදී ඉදිරිපත් කරේ අපේ තාලෙට ගැලපෙන්න බඩටත් හරියන්න හදපු මගේම විදියක්...අත්දු‍ටුවයි.. ප්‍රත්‍යක්ශයි...

එහෙනං හැපි කුකිං...

ජයවේවා...

PS

මස් නොකන අයට රෙසිපීස් ඉදිරියේදී... :)

මේක ඩෙසර්ට් එකක් විදියට කන දෙයක් නෙවයි. මේන් මීල් එකක් විදියට ගන්න දෙයක්. බඩ පිරෙනවා. බය වෙන්නෙපා :)

Thursday, October 21, 2010

ප්‍රේමකීර්ති මිල්ටන් මල්ලවාරච්චිට ලියූ ගී... | Milton Mallawarachchi’s Songs written by Premakeerthi

 

අවසන් ලිපියෙන් දිගහැරුනේ ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස් නැමැති සොඳුරු පද රචකයා ගේ උපහාසාත්මක පද රචනයන් පිළිබඳව වචන කිහිපයක් සඳහන් කළා ඔබට මතක ඇතැයි සිතමි.  මේ සබැඳියෙන් එයට නැවත පිවිසිය හැකිය. මේ ලිපියෙන් එතුමා මිල්ටන් මල්ලවාරච්චි නම් වූ ප්‍රතිභාපූර්ණිත ගායකයාට ලියැවුණ සොඳුරු පදවැල් කිහිපයක් ඔබහට ගෙන ඒමට අදහස් කරමි.

අසූව දශකය මිල්ටන් මල්ලවාරච්චි ජනප්‍රියත්වයේ හිණිපෙත්තටම නැඟ සිටි දශකය වශයෙන් හැඳින්වීම නිවැරදි යැයි මට හැඟේ. හැත්තැ තුන හැත්තැ හතර කාලයේ ඉමහත් ජනාදරයට පාත්‍ර වුණ සැණකෙලිය චිත්‍රපටය මිල්ටන් ප්ලේබැක් සිඟර් (Playback Singer) හෙවත් චිත්‍රපට පසුබිම් ගායකයෙක් ලෙස කරළියට ගෙන ආ චිත්‍රපටය යැයි කීවොත් නිවැරදිය. එහි "‍රැයක් උපද්දා.. හිරු ඈත්ව යන්නා" සහ ඉන්ද්‍රාණි පෙරේරා සමග ගැයූ "සමනල රෑනක් සේ.. අනන්ත හැඟුම් මැවේ" යන ගී යුගලෙහි ජනප්‍රියතාව මෙයට සාක්ෂි සපයයි. මතකයේ ඇති පරිදි සංගීත අධ්‍යක්ශණය පැට්‍රික් දෙනිපිටිය විසින් කෙරිණි. ඉන්පසු අසූව දශකය මුල සිට මිල්ටන් ගේ ජනප්‍රිය යැයි සම්මත බොහෝ ගීත ලියූවේ ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස් මහතාය. එයිනුත් බොහෝ ඒවා වික්ටර් රත්නායක හා ක්ලැරන්ස් විජේවර්ධනයන් ගේ සංගීතයෙන් හැඩවී තිබිණ.

පහත දැක්වෙන්නේ ඉහත කරුණු සඳහා ජීවමාන උදාහරණ කිහිපයකි...

සුන්දරත්වයෙන් පිරි සොඳුරුම සිහිනේ
නෙත් දෙකින් අරන් එනු මැන සඳපානේ

මල් ගෙනත් තබා දෝතින් පිළිගන්නයි
කල් බලා සිටින්නේ ඔබ දැක ගන්නයි
අල්පයක් තරම් නිදහස ‍රැකගන්නයි
කල්පනා ලොවින් එතෙරට ඉගිලෙන්නයි

වැහි වලාකුලෙන් පැල්පත සාදන්නයි
කවුළුවක් ලෙසින් තබන්නෙ දේදුන්නයි
සුපුරුදු ලෙස යළි ඉර හඳ පායන්නයි
ඒ මැදින් මගේ සම්පත ගෙට එන්නයි

වැහි වලාකුලෙන් පැල්පත සාදන්නයි
කවුළුවක් ලෙසින් තබන්නෙ දේදුන්නයි
සුපුරුදු ලෙස යළි ඉර හඳ පායන්නයි
ඒ මැදින් මගේ සම්පත ගෙට එන්නයි

ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස් - වික්ටර් රත්නායක

------------------------------------------------------------

 

දිනෙක රන්සළු පළඳා සඳ නැගි මේලාවෙන්
පැමිණ ඔබ ගෙන යමි පෙම් දෝලාවෙන්

ඇසුරු කළ කම්පන හා සැනසිලි පස මිතුරූ
ගෙවුණු යවුවන විය තනි නොතනියෙ උන් අයුරූ
නැවත නොලිහෙන ලෙස ‍රැහැණින් බැඳදා පවුරූ
සතුට දිය හැකි ඔබ හැර ඇතිදෝ කවුරූ

වියලි මග මහවැලි කාන්තාර පසු කරවා
පවස සංසිඳවන ලෙස දිය උල්පත් හරවා
පරව ගිලිහෙන තුරු සියොළඟ කළු සලු පොරවා
ඔබය දියයුතු හිස්වන විට දිවි විත පුරවා

ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස් - වික්ටර් රත්නායක

  ------------------------------------------------------------

සමනළ සමනළියන් මැද්දේ අද සඳක් වගේ මුහුණේ
විසිරෙන හස‍රැල් යුවතිපතින්නේ දොලොස් මහේ පහනේ

භවයින් භවයට සසරින් සසරට පැතූ පැතුම් දහසයි
සුරතින් සුරතට අත් පැන් වත්කොට ලැබූ උදම් දහසයි
එකම කැදැල්ලක ලැගුම් ලබන්නට වරම් ලැබූ දවසයි
වරම් ලැබූ දවසයි

ඔබ ඔහුගේ වෙයි ඇය ඔබගේ වෙයි දෙහදක් අද එක්වෙයි
මධුමල් මංගල මල් ඕවිල්ලට අද පුරහඳ පායයි
දිගුකල් අත්වැල් බැඳ වැජඹෙන්නට සැම දෙවි ‍රැකවරණයි
සැම දෙවි ‍රැකවරණයි

ප්‍රේමකීර්ති – ක්ලැරන්ස්

  ------------------------------------------------------------

අවසර නැත මට ඔබෙ අත ගන්නට
බැමි බැඳ ඇත ලොව සතර දෙසේ
එනමුදු උපදින හැම භවයකදිම
මතු ඔබ හිමි කර ගනිමි ළඳේ

බඹරෙකු වන්නට නොහැකිව ළතවෙන
මා අබියස ඔබ නෙළුම නොවේ
උල්පත වන්නට නොහැකිව ළතවෙන
මා අබියස ඔබ සයුර නොවේ

ඔහු රිදවන්නට ඔහු හඬවන්නට
බැරිකම මිස ඔබෙ සිහින ලොවේ
ඔබ කැඳවන්නට ඔබ සතපන්නට
මා හද තුල ඉඩ නැතිව නොවේ

ප්‍රේමකීර්ති- ක්ලැරන්ස්

  ------------------------------------------------------------

මා නිසා ඔබ නොපිරූ පෙරුම්
මා නිසා ඔබ නොපැතූ පැතුම්
ඒ සිනා මැද ඉ‍ටුවේවි නම්
ආයෙ නාවත් කම් නෑ ඉතින්

කෝ එද ඔබ අත පැළැන්දුව මුදුව කෝ කොයිදෝ
නෑ මගේ හිත අන් කෙනෙක් ගැන කීවදෝ නැති දෝ

මාළිගාවක රජ කෙනෙක් වත් යනවදෝ කැඳවා
වාසනාවන් ඒ සැඳෑවට මා ඇවිත් යනවා

ප්‍රේමකීර්ති - පැට්‍රික් දෙනිපිටිය

  ------------------------------------------------------------

එදා රෑ ගුවන් තො‍ටුපළේදී මා
වෙන්වී ගියේ
සිතකින් නොවේ

නෑසිය මිතුරන් පැමිණීලා
ආසිරී සුභ පැතුම් පැතුවා
ඔබ නාවෙ ඇයි මිහිරියේ

මේවන තුරු රහසක් වීලා
මාසිතේ යම් දෙයක් තිබුණා
එය කීමටයි ළතවුණේ

ප්‍රේමකීර්ති – ක්ලැරන්ස්

  ------------------------------------------------------------

සිහිනෙන් ඔබ මට පෙනෙනවනම්
අවදි නොවී ඉන්නම්
කිසිදා ඔබෙ අත නොලැබේ නම්
සැමදා තනිවෙන්නම්

ආසිරි ගී මැද පෝරුව මත හිඳ
මහපටැඟිලි බැඳ අත පැන් වත් කර
ඔබ කැඳවා යන්නම්
නැති නම් තනිවෙන්නම්

ජීවන ගමනේ බාධක දුක සැප
එකසේ පිළිගෙන හිනැහෙනු මැන ඔබ
තනියට ළඟ ඉන්නම්
නැතිනම් තනිවෙන්නම්

ප්‍රේමකීර්ති – ක්ලැරන්ස්

  ------------------------------------------------------------

 

මේ සියළු ගීත වලටම පොදු වූ එක් කරුණක් තිබේ. ඒ යෙදූ පදවැල් වල සරල ස්වභාවයයි. සරල වුවද අරුත් රසය හා ශබ්ද රසය ගැන කවර කතාද.. ඒ ඒ අකලට මිලින කළ ප්‍රතිභාවේ මහිමයයි....

මිල්ටන් මල්ලවාරච්චි ගැන ලියැවුණ බැවින් පහත සටහනත් මේ ලිපියටම ඇමිණීමට තීරණය කළෙමි.

මිල්ටන් මල්ලවාරච්චි සංගීතයට පිවිසෙන්නේ කණ්ඩායම් ගායකයෙකු ලෙසයි. ලා සිලෝනියන්ස් ලෙස හැටේ දශකයේ ප්‍රකටව තුබූ කැලිප්සෝ හා බයිලා මිශ්‍ර ආරකට ගී ගැයූ කණ්ඩායමේ නියාමක ගායකයෙකු හැටියට මිල්ටන් වේදිකාවට පිවිසියේය. පහත සබැඳිය ලා සිලෝනියන්ස් ගී කිහිපයකට ඔබව යොමු කරනු ඇත.

http://www.infolanka.com/miyuru_gee/art/la_ceylonians.html

සැණකෙලිය චිත්‍රපටයට පෙර මිල්ටන් පූජිතයෝ (1972) නැමැති චිත්‍රපටයට ද පසුබිම් ගායනා සැපයූවේය. "සක්වල රත්වන" ගීතය එහිදී එම් එස් ප්‍රනාන්දු සමග ගැයීය. මුල් පිටපත පහතින් නැරඹිය හැකිය.

ඒ මිල්ටන් මල්ලවාරච්චිගේ සිනමා ආගමනය සනි‍ටුහන් වුණ අයුරුයි...

“ඈතින් ඈතට” චිත්‍රපටයට ගැයූ “කැන්දන් යන්නම් රන්මල් මාලා දාලා” ගීය ඔහු  සරසවි සම්මාන ලාභියෙකු කිරීමට සමත්විය.

මාතෘකාවට අදාළ නොවුණත් මෙකරුණු පැවසූයේ මතකයට ආ බැවිනි. මාතෘකාවට අදාළ නොවනදේ ලිවීම පිළිබඳව සමාව අයැදිමි...මිල්ටන් මල්ලවාරච්චි ගැන පසුවට තොරතුරු ගෙන ඒමට බලාපොරොත්තුවෙමි...

 

Coming Up

ප්‍රේමකීර්ති දේශපාලන කවි ලියයි....

Saturday, October 16, 2010

Wimal Weerawansa with Flashback | ෆ්ලෑෂ්බැක් සමග විමල් වීරවංශ

මීට පෙරදී සන්ෆ්ලවර් සමග සජිත් ප්‍රේමදාස මහතාගේ වීඩියෝවක් ඔබට ඉදිරිපත් කළා මතක ඇති. අමතක නම් මෙතනින් බලලා එන්න පුළුවනි. මෙන්න ෆ්ලෑෂ්බැක් සමග විමල් වීරවංශ මහතා දවසක් පැළ නැති හේනේ ගීතය ගායනා කළ අයුරු...

 

Wednesday, October 13, 2010

The Harmonic Tunes of Premakeerthi De Alwis and Victor Rathnayaka – Episode 02| ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස් + වික්ටර් රත්නායක සුසංයෝගය

 

සිංහල ගීතයේ අරුත්බර උපහාසාත්මක පදවැල් ගෙතීම් වලදීත් ප්‍රේමකීර්ති නාමය මං සලකුණු කිහිපයක් සටහන් කිරීමට සමත්විය. සිංහල සිනමාවේ විකට රජු ලෙස විරුදාවලිය ලත් ෆ්‍රෙඩී සිල්වා ජනප්‍රිය stand-alone (සිංහල වදනක් මතකයට නොඒ, කමන්න) ගායකයෙකු ලෙස කරළියට පැමිණෙන්නේ ප්‍රේමකීර්තිගේ පදවැල් කිහිපයක් සමගිනි. ඒ කැසට් පටය හැත්තෑව අග හා අසූව දශකය මුල දී අතිශය ජනප්‍රිය වීය. මතකයේ හැටියට ඒ කැසට් පටය නම් කොට තිබුණේ "කකුළුවා" ලෙසයි. ගී දුසිමෙන් හතක් හෝ අටක් වැනි ප්‍රමාණයක් ප්‍රේමකීර්ති රචනා කර තිබූ අතර වික්ටර් රත්නායකයන් ඒ බොහෝ  තන්හි සංගීතය සපයා තිබූ වග මතකය (මතකය කියන්නේ මතක නැත, මම අසූවේ දශකය හරි මැද උපන්නෙමි, දෙමව්පිය උරුමයෙන් ලද කැසට් පට තොගය නිසාත් පියා හා මව් හොඳ රසිකයන් නිසාත් දනිමි) .

ෆ්‍රෙඩී සිල්වා මුලින්ම ගුවන්විදුලියට පැමිණෙන්නේත් අංකුර ගායකයෙකු ලෙසට ඉදිරියට යෑමට බව මෙහිදී මතක් කිරීම වටී.  ඉන් පසු ඔහුම රඟපෑ චිත්‍රපට වල පසුබිම් ගායනයට සම්බන්ධ වීය. එකල ඉන්දීය ආකෘතීන් අනුසාරයෙන් තැනුණු බොහෝ නිර්මාණයන්හි වීරයා, පෙම්වතිය ළඟට සිටින බොහෝ විට වීරයා ගේ මිතුරා වන විකටයා චරිතය නිරූපණයෙහි ලා ෆ්‍රෙඩී ගේ හැකියාව ඉදිරි ලිපියකින් (කතෘ ට වේලාව හා මතකය තිබුණහොත් පමණක්) ඉදිරිපත් කිරීමට බලාපොරොත්තු වෙමි.

කුණ්ඩුමනී මුල් ගැයුම... ෆ්‍රෙඩී සිල්වා (1972)

මන්නාරම් පිටි වැල්ලේ - මදටිය වැල් ඔන්චිල්ලේ
කොණ්ඩෙ කඩන් හදට හඬන් - සිංදු කියන්නී
කුණ්ඩුමණී . . .
නැහැයෙ කරාබුව දෙකණේ කඩුක්කම් දමා සියොලඟ
මොට්ටැක්කිළියෙන් හැඩකොට වසා ඉඟ නමා
උළුඳු කොටා තල වේලා තල් පත් මත ගිණි අව්වේ ලා
කුණ්ඩුමණී . . .
සෙම්බු කලේ උකුලෙ හොවා ආඬි ලිඳෙන් දිය ඇදලා
ලූණු පාත්තියට දමා විඩාපත් වෙලා
හැන්දෑවට කෝවිල් ගොස් පොල් ගහලා නළලේ අලු ගා
කුණ්ඩුමණී. . .
ගොම ඉහලා හැදූ ගෙබිම පිච්ච මලින් සරසාලා
කෙසෙල් ගස් දෙකක් දොරකොඩ සිටුවා තබලා
කොම්බු ඝටම් මෘදංග නද මුළු ගමටම හඩවා දීලා
කුණ්ඩුමණී. . .
සණ්ඩු කරල බැණුම් අහල හැංගි හැංගි බැන්ද ප්‍රේමෙ
මහරාජා ආ කල ගෙට තිරික්කලෙන් බැසලා
කුණ්ඩුමණී යන පෙරහර බලා ඉඳිමි කීකරු වීලා
කුණ්ඩුමණී. . .

හඬ - ෆ්‍රෙඩී සිල්වා
පද: ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස්
තනු: වික්ටර් රත්නායක

 

ප්‍රේමකීර්තිගේ බස හැසිරවීමේ කුසලතාවයට ඉතා හොඳ උදාහරණයක් මේ ගීතය සපයන්නේ නොවේදැයි කතෘට සිතුනේ වරක් දෙවරක් නොවේ. සහෝදර දමිළ ඇවතුම් පැවතුම් හා විවාහ මංගල්‍යය අවස්ථාවක් සිංහලයාට තේරෙන බසින් ඉදිරිපත් කර තිබන අයුර ප්‍රසංශනීයයි. වික්ටර් රත්නායක මහතා මේ ගීයට යොදාගෙන ඇති දකුණු ඉන්දීය හා ශ්‍රී ලාංකීය ද්‍රවිඩ සංගීතමුසුව  මගින් මේ ගීතය වර්ණවත්වී තිබෙන අයුරු අගය කිරීම වටී. මෙහි තාලය කාවාඩි නර්තන වලට යොදාගන්නා නර්තන තාලයක් ඇසුරු කරගෙන තනා ඇත්තේය.

ප්‍රේමකීර්ති හා වික්ටර් ගේ පහත නිමැයුම නරඹන්න...

හාස්‍යට අමතරව සමාජයට වැදගත් පණිවුඩයක් ද මේ ගීයෙහි අඩංගුවෙයි.

“අනුන්ගෙ වැඩ ගැන විවේචනය කර කර ඉන්නවට වඩා...
තමන් දන්න දේ හරියට කරපන් කියලා කීය හඬා....”

මීට අමතරව ෆ්‍රෙඩී සිල්වා ගැයූ “අලුත් කලාවක් සොයාගත්ත මං දියුණුවෙන්න ඕනෑ නම්.. නිකං ඉන්නෙපා කොහොම කොහොම හරි ගහපල්ලා බං පෙත්සං..* ”, "දන්නෝ දනිති" ගී ද මෙයට එක්විය යුතුය...

(*සංගීතය - ගලගෙදර එම් එම් ඒ හක්, සුජීවා චිත්‍රපටය)

මීළඟට ...

මිල්ටන් මල්ලවාරච්චි ප්‍රේමකීර්ති හා වික්ටර්….

 

අදාළ සබැඳුම්..

මුල් කොටස

http://blogvampa.blogspot.com/search/label/Premakeerthi%20De%20Alwis

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/07/blog-post_27.html

Monday, October 11, 2010

Ran Banda Senevirathne Finale- රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න - අවසන් දිගහැරුම

 

අවසන් වශයෙන් මා මතකයට නැගෙන්නේ ළඳුනේ හා මාරියාවේ යන ගී දෙකයි.  මාරියාවේ ගීය ගැන මා පෙරදී ගුණදාස කපුගේ ගැන ලියූ සටහනක ඇතුලත් කලෙමි. ඒ වෙත සබැඳුමක් පහතින් දක්වා ඇත.

මාරියාවේ - රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න

ළඳුනේ ගීයට පාදක වූ කතාව බොහෝ දෙනා දන්නවා ඇතැයි සිතමි. මේ ගැන අප සරසවියේ "සරසවි ගී සිසිල" නැමැති සංගීත වැඩසටහනට පැමිණි අමරසිරි පීරිස් කලාකරුවාණන් පැවැසූ වදන් කිහිපයක් මෙහිලා සටහන් කරනු කැමැත්තෙමි. එය මාගේ මතකයට අනුව බැව් සැලැකුව මනාය.

 

"මේ ගීතය ලියූවේ  රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න මහත්තය, රණ්බන්ඩා මහත්තය සරසවියෙ ඉන්න කාලෙ එයාගෙ යාලුවො එක්ක ගණිකාවක් හමුවෙන්නට ගිහින් තියෙනව. ඔයිට පස්සෙ ඒ යාලුවො එක්කම දළදා මාලිගාවට ආපු වෙලාවක අර ගැහැණු කෙනත් මාලිගාවට ඇවිත් තියෙනව එයාගෙ ළමයි දෙන්නත් එක්ක. මේ වෙලාවෙදි රණ්බන්ඩා මහත්තය ඒ ගැහැණු කෙනාත් එක්ක හිනාවෙලා කතා කරන්න යන්න හදල තියෙනව.. මේ වෙලාවෙදි යාලුවො අහල තියෙනව
"උඹට ලැජ්ජ නැද්ද බන් මේ දවල් වේස ගෑනුත් එක්ක කතා කරන්න...?"

අමරසිරි පීරිස් - සරසවි ගී සිසිල - මොර‍ටුව විශ්වවිද්‍යාලය

අබිරූපිකාවක නටබුන්
සමග තම දෙදරුන්
දේවාල නුගේ වෙත ඇවිදින්
කම්මුල් තෙම තෙම මතකින්
අගමුල සොයනව සුසුමින්

ඉස ගිනිදෝ කුස ගිනිදෝ ලිප ගිනිදෝ
ඔබෙ රුව තැව්වේ
ගැරහිලි දෝ කෙනහිලි දෝ දස වද දෝ
ඔබෙ වත දැව්වේ

ඉස්සර ඔබ මෙන් දිලිහෙන ළඳ කඳ
ඔබේ ගෙදර ගිනි තිව්වේ
ඇයි ළඳුනේ ඇයි මව්නේ
ගහකින් පිහිටක් හෙව්වේ
ගහ ගලකින් පිහිටක් හෙව්වේ

හිනා නොවන නාඬන දරු දෙන්නා
ඔබේ මුහුණ දෙස බලා සිටී
ඔබ සිතිජය දෙස බලා සිටී

රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න - හිතේ දුකට කියන කවි

ඊට පස්සෙ තමයි මේ ගීතය බිහිවුණේ....

ළඳුනේ ………. ළඳුනේ ………….
ඔබේ දෑස දැක ගත්තෙමි
සැදෑ කලෙක ළඳුනේ .. ළඳුනේ…
දෙනෝ දහක් අත ගත්ත ද
සැමියෙකු නැති ළඳුනේ
නෑයෙක් නෑකම් නො කියන
වීදි සරන ළඳුනේ ... ළඳුනේ …
තෙල් මල් ගෙන දෝත පුරා
මුනි කුටියට පිය මනිනා
ඔබේ දෑස දැක ගත්තෙමි
සැඳෑ කලෙක ළඳුනේ .. ළඳුනේ …
බුදුන් දැක නිවන් දකිමැයි
දෙව්රම යන පාර අහන
ඔබ ද පටාචාරාවකි
ඔබ ද කිසා ගෝතමියකි
පිරිමින්ගේ පාප කඳට
දෝස විඳින ළඳුනේ
රහසේ පව් කරන දනා
එලියෙ රවන ළඳුනේ
ලැම පමණක් ලොවට පෙනෙන
ළය නො පෙනෙන ළඳුනේ
කුහුඹුවකුට වරදක් නැති වැරදිකාර ළඳුනේ


පද - රන්බණ්ඩා සෙනෙවිරත්න
සංගීතය -ප්‍රේමසිරි කේමදාස
ගායනය  - අමරසිරි පීරිස්

 

පුපුරු ගහන වචන වලින්
පුළිඟු නැගෙන බැලුම් තුලින්
මගේ අතීතය අමතනු ඇයිදෝ

වැරදි කෙරුන සිරුර ‍රැගෙන
හසර නොදැන සිතින් අමන
මා බිරියක වීම වැරදි දෝ

එසේ නොවුන බිරියක නම් වෙනස  කෙබඳු දෝ

දරු දෙදෙනක මවක වීමි
රෝස උයන් නොබලා
උයා පිහා සෝදා මැද
ගෙදර රකිමි සැමදා

ඔබ බඹසර ‍රැක්කේ දැයි
නාසමි මම කිසිදා
මගෙ දෙවිඳුනි සැතපෙනු මැන
සැප සම්පත් වළඳා

බවෙන් බවේ පසුපස එමි
වෙනෙකෙකු වෙත නොරඳා
යසෝදරාවක් වන්නෙමි
මගෙ හිමි බුදු වෙනදා

රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න - හිතේ දුකට කියන කවි

මෙවන් සොඳුරු නිමැයුම් ‍රැසක් කළ අලුත්කඩේ උසාවියේ අධි නීතීඥ රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න මහතා 2002 දී අප අතරින් සමුගත්තා. මෙතුමා ගුණදාස කපුගේ මහතා සන්ෆ්ලවර් සමග කල කැසට් පටවල තිබූ ඔහුගේ නිර්මාණ වෙනුවෙන් නීති මගින් කටයුතු කළ බවත් ප්‍රසිද්ධ කරුණක්.

http://blogvampa.blogspot.com/2010/07/sunflowers-with-gunadasa-kapuge-true.html

එතුමාට නිවන් සුව ලැබේවා.....

අදාළ ලිපි..

http://blogvampa.blogspot.com/search/label/Ran%20Banda%20Senevirathne

http://blogvampa.blogspot.com/search/label/Gunadasa%20Kapuge

රණ්බන්ඩා මහතා මලියදේව විදුහලේ පැවැත්වූ කථාව

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/blog-post_16.html

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/02.html

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/03.html

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/blog-post_23.html

Disclaimer

අධික වැඩ කටයුතු මධ්‍යයේ වුවත් මේ දිගු ලිපි මාලාව ලියැවෙන්නේ ටිකක් හිනාවෙන්න බ්ලොගය ලියන සහෘද අභීත එදිරිසිංහ මහතාගේ යෝජනාවක් හා අදහසක් මතයි. මෙයට ලැබෙන තුති වලින් කොටසක් ඔහුට නිසැකයෙන්ම හිමි විය යුතුයි. සියලු චෝදනා වල වගකීම් මා විසින් දරනු ලැබේ. වාක්‍ය නොගැලපීම් හා අක්ෂර වින්‍යාස ගැන නොසැලකුවෙමි, දෙවනි වර නොකියැවූයෙමි.

සෙනවිරත්න මහත්තය ගැන මගේ දැනීම එතරම් හොඳ නැති වුවත් ඇසූ දු‍ටු හා සොයාගත් දේවල් මගින් මේ ලිපිය ගොනු කළෙමි. වැරදි ඇත්නම් නිවැරදි විය යුතු අයුර කොමෙන්‍ටුවක් ලෙස දමා යන්නේ නම් හෝ blogvampaඇට්gmailඩොට්com ලිපිනයට දන්නවන ලෙස ඉල්ලාසිටිමි. සියලුම වගකීම් ලිපිය නිවැරදි කිරීමෙන් හෝ ඉවත් කිරීමෙන් ඇවිරේ. ලිපියේ ඇති අදහස් මාගේ මතයට අනුව බැව් සැලකුව මනාය.

Friday, October 8, 2010

නවතින්න මාලිගාවේ ….. සීදේවි නේනු මා ගේ ….. | Mage Mandri Nam | from Wessanthara Nuurthi by John De Silva

image 

සිංහල සංගීතයේ සර්වකාලීන යැයි හැ‍ඟෙන සෑම කල්හිම ගැයු ගීත  ඇත්තේ ස්වල්පයක් නොවේ. එහෙත් මේ ඒ සියල්ල අබිබවනය කරන්නක් යැයි මට අනන්ත සිතී ඇත.  මාතෘකාව කියැවූ ඔබ සැම ගීතය හොඳින් දන්නාවග මම දනිමි. නමුත් මේ ගීය ප්‍රතිභාපූර්ණ ගායක ගායිකාවන් දහසයකට දහ අටකට ආසන්න ප්‍රමාණයක් පබැඳුනු සමයේ සිට මේ දක්වා ගයා ඇති වග බොහෝ දෙනා නොදන්නාවග දනිමි.

එකදාස් නවසිය මුල් ගණන් වල, වෙනත් වචන වලින් කියනවානම් ටවර් හෝල් යුගයේ අතිශයින්ම ජනාදරයට පාත්‍රවූ ඒ නිර්මාණය මේ සමග ඔබට පිළිගන්වමි. මුල් ගායනය කවුරුන් විසින් කළේ දැයි දැන ගැනීමට නොමැත. මේ ගීතය ඇතුලත් වූයේ නීතිඥ ජෝන් ද සිල්වා මහතා විසින් නිමැයුනු වෙස්සන්තර ජාතක නූර්තියේය.

සූවිසි ලක්ෂයක් වටිනා ආභරණයෙන් සැරැසුණු, සර්වාංගයෙන් ධවල වැසි වස්වන මහත් අනුභාව ඇති දුර්ලභ හස්තියා දන් දුන් හෙයින් නගරවාසීහු කිපෙති. ඔවුහු වෙසතුරු රජු ගේ පියාණන් වූ සඳමහරජාණන්ට පවසනුයේ “වෙස්සන්තර රජ්ජුරුවන් දඟගෙයි ලත් නො පිළිවනැ, දිවිගනුත් නො පිළිවනැ, අප ගෙ රට මැ හිඳැ අප නැසූ තෙනැත්තන් රටින් දුරු කොටැ වංකගිරිපර්වතයට යවනු මැනැවැ, අද ම යවනු මැනැවැ” යනුවෙනි.

වෙසතුරු නිරිඳු මද්‍රි දේවි අමතා පවසන්නේ ‘මා වනයට ගිය යි දළ සෝ දුකින් නො තැවී සුව සේ ජීවත් වන්නැ’ යි යනුවෙනි. ඉක්බිති මද්‍රි දේවි ශෝක ගින්නෙන් තැවෙමින් කඳුළු වගුරමින් “නුඹ වහන්සේ ගෙන් වියෝ ව ජීවත් වීමට වඩා නුඹ හා කැටි ව මිය යෑම උත්තම යැ “යි පවසන්නී ය. ඕ තොමෝ වෙසතුරු රජු ගේ මෑණියන් කී බසට ද මෙ සේ පිළිතුරු දෙන්නී ය. “මා ගෙ ස්වාමීන් හා වල වසන්නෙ ගම වසන්නාට වැඩි සුව යැ, කැටි වැ ගමන් යන කලැ ගෙහි හුන්නා වැනි යැ”

- උපුටාගැනුම බුත්සරණ ගද්‍ය කාව්‍යයෙනි.

සිය හිමියා අත් නො හැර, දිවි දෙවනු කොට ඔහු හා එහැම පීඩා ඉවසා දිවි ගෙවන, එහෙත් එකෙකා පිළිබඳ අවබෝධයෙන් යුතු කතුන් දකින කල මද්‍රි දේවිය ගේ උදාර ජීවන වෘත්තාන්තය හිතලුවෙකැ යි බැහැර කළ නො හැකි ය *.

මගෙ මන්ද්‍රි නම් බිසෝ ගේ
යාච්ඥාවෙ බෝ ය වේගේ
නෙක් චණ්ඩ ව්‍යාඝ්‍ර වාසේ
හිමාල දේශ දේවී

හාමත් ව ඉන්ට වේ මැයි
බෝ දුක් විඳින්ට වෙන්නේ
නවතින්න මාලිගාවේ
සීදේවි නේනු මා ගේ

ගෙයි පාන නෑ ගියෝතින්
මම් අන්ධකාරෙ ඉන්නෙම්
මා බැන්ද පෙම්බරා ගේ
ඒ වාස මාගෙ වාසේ

බෝ චණ්ඩ ව්‍යාඝ්‍ර ආදී
උන්නත් හිමාල දේසේ
එමි ස්වාමි එක්ක නික්මී
ඒ ජීවිතේට පේ වී

ගීත

අමරදේව මාස්ටර්

දයාරත්න රණතුංග හා අමරා රණතුංග

වික්ටර් රත්නායක හා කුමාරි මුණසිංහ

අමරසිරි පීරිස් හා නිර්මලා රණතුංග (ගුරු ගෙදර චිත්‍රපටය -රඟපෑම් රවින්ද්‍ර රන්දෙණිය හා යශෝධා විමලධර්ම)

කෝලිත භානු දිසානායක  හා දීපිකා ප්‍රියදර්ශනී

කිත්සිරි ජයසේකර

සුදත් සමරසිංහ - මැණිකේ අත්තනායක

සමහර ගීත මවිසින් පටිගත කරන ලද ඒවාය (කැසට් පට හා ගුවන්විදුලියෙන්). දුර්වල ශ්‍රවණ තත්වය ගැන සමාව අයැදිමි.අවසන් පිටපත ටවර්හෝල් රඟහල අඩවියෙනි.

 

හැබෑට මොකක්ද හොඳ? හොඳම එක?
ජය....!!

 

එකම ගීය දෙදෙනක් ගැයූ අයුර ගැන මවිසින් පෙරදී ලියන්නට යෙදුන ලිපිය මෙතැනින්...

http://blogvampa.blogspot.com/2010/08/blog-post_15.html

 

 

(* සිළුමිණ පුවත්පත)

Wednesday, October 6, 2010

The Harmonic Tunes of Premakeerthi De Alwis and Victor Rathnayaka – Episode 01| ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස් + වික්ටර් රත්නායක සුසංයෝගය - පළමු දිගහැරුම

 image

රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න මහත්තය ගැන ලියැවෙන අතරතුරේදීම මේ ලිපි මාලාවත් පටන්ගත්තාට සමාව අයැදිමි. මීට බොහෝ කලකට පොරොතුව ප්‍රේමකීර්ති හා වික්ටර් රත්නායක ගැන ලියමි යැයි ඔබට පොරොන්දු වූවා මතක ඇතැයි සිතමි. මවිසින් ලියන්නට යෙදුන ලිපියක් මීට පෙර මට වඩා හොඳින් සහෝදර බ්ලොග්කරුවකු වන අභීත එදිරිසිංහ මහතා විසින් ලියන ලද අතර ඒ වෙත පහත සබැඳියෙන් පිවිසිය හැක.

 

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/07/blog-post_27.html

 

මේ ලිපි මාලාවත් පෙර සේම ගීත ඇතුලුව අසා දැනගත් හා ජාලගතව සොයාගත් කරුණු කැටි කොට ලියැවෙන්නකි. එසේ හෙයින්  සමහර කරුණු වල විශ්වසනීයත්වය පිළිබඳව භොතික සාධක මා සතු නොවන්නට පිළිවන. එහෙත් සැබෑවට සිදුවුනි යැයි මා අසා ඇති, මාගේ මතකයේ පවතින දේ කිසිවෙකුගේ කිසිවකට හානි නොවන අයුරින් පැවසීමට උදක්ම උත්සාහ ගනිමි.ඌණපූරණ ලිවීමට කොමෙන්ට් තීරය විවෘත කොට ඇත. ගීත ඔබගේ පුද්ගලික රස වින්දනය සඳහා පමණක් ඒ යොදාගනු ඇතැයි කතෘ උදක්ම බලාපොරොත්තු වෙයි.

ප්‍රේමකීර්ති වැඩිපුරම ගීත ලියා ඇත්තේ මට යැයි වික්ටර් රත්නායක මහතා පුවත්පතකට පවසා තිබෙනු දුට වග මතකයේ ඇත. ඒ කෙසේ වතුදු ප්‍රේමකීර්ති ගේ සුපිරි බස හැසිරවීමේ හැකියාව ප්‍රබුද්ධ රසිකයා හමුවේ නිරාවරණය වූයේ නම් වික්ටර් ගේ ගීත වලින් වග පැහැදිලි සත්‍යයකි. මේ ගැන කතෘ මේ ලිපි පෙළ පුරාවටම උදාහරණ දක්වනු ඇත. මෙවැනි වූ ප්‍රබල වූ වෙනත් සුසංයෝග ගැන කීමේදී දැනට කතෘ මතකයට නැ‍ඟෙන්නේ රණ්බන්ඩා + කපුගේ, සුනිල් ආරියරත්න + නන්දා මාලිනී හා සේකර + අමරදේව යන ත්‍රිත්වය පමණෙකි.  බුද්ධිමත්හු මා නිවැරදි කොට අමතක වූවන් පෙන්වා දෙත්වා.

රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්නයන් සේම ප්‍රේමකීර්ති ද නිර්මාණ වලට වස්තුබීජ සපයාගත්තේ ඔහුගේ පුදගලික අත්දැකීම් වලිනි. සිය දිවියේ සැප සතුට හා දුක් දොම්නස් එක ලෙසම ගීතයනට යොදාගෙන ඇති ආකාරය ඔහු සතුව තිබූ අපරිමිත ප්‍රතිභාව මොනවට පැහැදිලි කරන අදටත් ජීවමානව වැජඹෙන සාක්ෂිකරුවෝ වැන්න.

ඔබේ දෙතොල් පෙති ලිහී පිපුණු හසරැල් විලේ
හද දියව ගලා යයි රැළිලමින් සැලි සැලී
මෙවන් සුව පෙර නොවිඳි තුන් සිතම සලිත වෙයි
සසර සැරි සරන තෙක් ඔබ මගේ.. ඔබ මගේ . .. . . .

හිරු නිවී මුහුදු තෙර රාත්‍රිය එලඹිලා
තරු කඩා වැටෙන විට අහස් ගඟ කලඹලා
මට බලා ඉන්න බෑ ඔබේ නුවන් පෙනෙනවා
සසර සැරි සරන තෙක් ඔබ මගේ...ඔබ මගේ . . .

නා ගසක් දලු දමා වසන්තය එලඹිලා
මද පවන් රැල් වැදී සැලෙන විට කැලඹිලා
මට බලා ඉන්න බෑ දෙතොල් ඔබේ පෙනෙනවා
සසර සැරි සරන තෙක් ඔබ මගේ...ඔබ මගේ . . .

යුග ගණන් පැමිණි මඟ පැටලිලා වැරදිලා
ඔබ මගෙන් වෙන්ව ගිය ලකුණු ඇති මාවතේ
මට බලා ඉන්න බෑ පෙර ඇසුර හැඟෙනවා
සසර සැරි සරන තෙක් ඔබ මගේ...ඔබ මගේ . .

අහස් තල පොලෝ තල ඔබට මට පොදු වෙලා
හදවතින් එක් වුවත් ගතින් දෙදෙනෙකු වෙලා
මට බලා ඉන්න බෑ සියොලඟම තැවෙනවා
සසර සැරි සරන තෙක් ඔබ මගේ...ඔබ මගේ

පද- ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස්
සංගීතය- වික්ටර් රත්නායකimage

අරුත් පසිඳලීම අනවස් යයි සිතමි. ඉතා හැඟුම්බර චිත්තරූප මැවීමට සමත් ඉහත ගීතයට යොදා ඇති සරල පදවැලම ප්‍රේමකීර්ති ගේ නම අමරණීය කිරීමට තරම් ප්‍රමාණවත් යැයි කතෘට සිතුන වාර අනන්තය. 

 

 

ආදර ගඟුලෙහි ඉවුරෙ ‍රැඳී
සහන පවන් සැලූ
මා ළඟ ඔබ සිටිනා විටදී
ලොවම දැකුම්කලූ

මල්වැල් වන විල් පිරී ගියේ
සෙවන දෙවන්නලූ
බිඟුනද විහඟුන් ඉගිල්ලුනේ
මෙහිම ‍රැ‍ඳෙන්නලූ
පුන්සඳ නැගුනෙත් අහස් තලේ
අපිට බලන්නලූ
දෙනෙතක කඳුලැලු තුරුල් කලේ
පෙමට හඬන්නලූ

මීවද මී පැණි පිරී ගියේ
දෙතොලෙ ‍රැ‍ඳෙන්නලූ
දේදුනු ඕවිලි නැවීගියේ
නුවන පිනන්නලූ
මේ ලොව මා ඉපදුනේ ප්‍රියේ
ඔබව ලබන්නලූ
ඒ හැර ලැබුනත් පලක් නැතේ
ඉසුරු මැණික් මලූ

පද- ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස්
සංගීතය- වික්ටර් රත්නායක

මේ ගීයට යුග ගායනයෙන් දායක වන්නේ ශ්‍රීමතී තිලකරත්න මහත්මියයි.

සරසවි දිවියේ ලබන සොඳුරු අත්දැකීමක්  ප්‍රේමකීර්ති අතින් පදවලට නැඟී ඇති අයුරු බලන්න.

මුදු පරම සුපිවිතුරු ආදරයෙන්
අප වෙලී දෙඩූ අද සැඳෑ කලේ
ඔබගෙන් සමුගත් මොහොතේ
ඔබෙ සිත මා පසුපස මගෙ කුටියට ඇවිදින්

ඒ සිත මා ළඟ කතා කරනවා
දෑසම නොපියා බලා හිඳිනවා
දඟකාරකම් කරමින් නෙත් පියන්න ඉඩදෙන්නෑ

නේවාසිකාගාරේ
පොත් අතර ‍රැඳී ඔබ අකුරු කියූවද
කිසිවක් මතකයෙ නො‍රැ‍ඳෙන බව දනිමී
ඔබෙ සිත මගෙ ළඟ හින්දා

ඔබේ සිතට ඔබ කියන්න මිහිරිය ආපසු එන්න කියා

පද- ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස්
සංගීතය- වික්ටර් රත්නායක

වික්ටර් රත්නායකයන්ගේ "ජනප්‍රිය" යැයි සැලකුම් ලබන ගී සියල්ලක්ම වාගේ ප්‍රේමකීර්ති ගේ අකුරින් බස් ටිකට්, දිනපොත් කවර, පත්තර වාටි වල සටහන් වූ ඒවාය.

ආදරයේ උල්පත වූ අම්මා (මුල් පිටපත - ඇත්තේ කොටසක් පමණි)

(කැසට් පටයකින් පටිගත කරන ලද්දක් නිසා ශ්‍රවණ තත්වය ගැන සමාව අයැදිමි)

 

ආදරයේ උල්පත වූ අම්මා (නව පිටපත)

ආදරයේ උල්පත වූ අම්මා
මා ඔබගේ පුතු වූ
ඔබ මතු බුදු වන දවසේ
මා රාහුල කුමරුන්සේ
සෙවණ පතා අද මෙන් පැමිණෙන්නෙමි
සුළැඟිල්ලේ එල්ලී

සඳ දියකොට කිරිවතුරෙන්
ඒ දියරෙන් මුව දෝවා
දිව මතුරක් වන් නැලවිලි ගීයෙන්
මතකයි මා නැලවූවා
ජීවිතයෙන් ජීවිතයක් ගෙනදී
ඒ ජීවිතයට කිරි දී පණදී
මා දැඩි කළ අම්මා

ආදරයේ උල්පත වූ අම්මා
මා ඔබගේ පුතු වූ
ඔබ මතු බුදු වන දවසේ
මා රාහුල කුමරුන්සේ
සෙවණ පතා අද මෙන් පැමිණෙන්නෙමි
සුළැඟිල්ලේ එල්ලී

තුරුලට ගෙන අත්පා හැඩ ගස්වා
නිදි ගන්වා යහන් ගැබේ
සිහිනෙන් ගෑ සුවඳක් සේ
සිහිවෙයි ඒ කිරි සුවඳ ඔබේ
දවසින් දවසට සෙනෙහස ළබැඳී
ගෙනදී දිවියට නව පණ ලැබදී
මා දැඩි කළ අම්මා

ආදරයේ උල්පත වූ අම්මා
මා ඔබගේ පුතු වූ
ඔබ මතු බුදු වන දවසේ
මා රාහුල කුමරුන්සේ
සෙවණ පතා අද මෙන් පැමිණෙන්නෙමි
සුළැඟිල්ලේ එල්ලී

 

පද- ප්‍රේමකීර්ති ද අල්විස්
සංගීතය- වික්ටර් රත්නායක

 

තව ලිවිය යුතු වූවත් කාල වේලා ප්‍රස්න නිසාවෙන් නවතිමි. විශේෂයෙන් "ආදරයේ උල්පත" ගැන....!!!

මෙතැන හොඳ එකක් තියෙනවා බලාගෙනම යන්න...

http://cyberyaya.blogspot.com/2010/10/blog-post.html

Coming Up

රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න - අවසන් කොටස

ප්‍රේමකීර්තිගේ උපහාසාත්මක ගී කලාව...

Friday, October 1, 2010

Ran Banda Senevirathne 02 - රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්න – 02

පළමු ලිපියට මෙතැනින් පිවිසිය හැකිය.

උලලේනෝ ගීතය ගායකයෙකු හා පදරචකයෙකු අතර බැඳීම තුලින් විශිෂ්ඨ ගණයේ නිර්මාණ බිහිවීම පෙන්වීමට ඇති හොඳම සාධකය බැව් මා පැවසූවොත් එය අතිශයොක්තියක් නොවනු ඇත. රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්නයන් හා ගුණදාස කපුගේ ගේ කුසලතා සම්මිශ්‍රණය මගින් එලිදැක්වුණ උලලේනෝ ගීතය මතුපිටින් දිවෙන අරුතට වඩා ගැඹුරු අරුතක් ඇති ගීතයකි.

පාළුව දෙවනත් කරලා නාඬන් උල ලේනෝ
කාටත් නපුරු දා තනිකම් ඇති වෙනවා
උල ලේනෝ... උල ලේනෝ...
හීත හුළං හිරිකඩයි කැලේ අපට උරුමේ
නුඹට පිහාටුයි මට පැල්පතයි තියෙන්නේ
උල ලේනෝ... උල ලේනෝ...
ඉහිරුණු කිරි කොතලෙට ඉකි බිඳලා පල නෑ
නුඹටත් එක්කයි මේ පැල් කවිය කියන්නේ
උල ලේනෝ... උල ලේනෝ...
සංසාරේ හැටි තමයි වියෝග ඇති වන්නේ
නිවනට ගියදා මේ හැම දුක නැති වන්නේ
උල ලේනෝ... උල ලේනෝ...

 

‘71 විප්ලවය විසින්  අසරණ කරන ලද විප්ලවයෙන් පසුව වන වැදී සැඟවී සිටින විප්ලවවාදියෙකුගේ සටහනක් ලෙසයි මේ ගීයේ පදවැලෙහි අරුත් පසි‍ඳෙන්නේ.

පාළුව දෙවනත් කරලා නාඬන් උල ලේනෝ
කාටත් නපුරු දා තනිකම් ඇති වෙනවා
උල ලේනෝ... උල ලේනෝ...


උලලේනා හෙවත් උලමා ගේ හැඬීම අවාසනාව කැඳවන්නක්. මරණය කැඳවන්නක්. ඊට පසුව ඇතිවූ තනිකම..!! මෙයින් ගම්‍යකිරීමට උත්සාහ දරා ඇත්තේ තමන්ගේ සගයින් ගේ මරණය, තමා ඇස් ඉදිරිපිට තමා සමග විප්ලවයට සහභාගීවූ සගයන්ගේ මිතුරන්ගේ මරණය...

හීත හුළං හිරිකඩයි කැලේ අපට උරුමේ
නුඹට පිහාටුයි මට පැල්පතයි තියෙන්නේ
උල ලේනෝ... උල ලේනෝ...

සිදුවූ යම් වැරදි මගින් ඛේදාන්තයක් වූ විප්ලවය ගැන පසුතැවී පලක් නැහැ, මේ දුක්ඛාලාප ගැයෙන්නේ උලමා ගේ හැඬීමේන් සංකේතවත් වන මියැදුනු සහෝදරයන් ගේ මරණයේ නමිනි.

ඉහිරුණු කිරි කොතලෙට ඉකි බිඳලා පල නෑ
නුඹටත් එක්කයි මේ පැල් කවිය කියන්නේ
උල ලේනෝ... උල ලේනෝ...

ඉතා සෙමන් වාදනය වෙමින් පැවතුන ගීතය අවස්සානයේ යුධබෙර හඬ මාලාවකින් අවසන් වෙනු නිරීක්ශණය කරන්න. මේ සංගීතඛන්ඩය යොදා ඇත්තේ නැවතවරක් විප්ලවය ඇතිවන බවට ඉඟි කිරීමටයි. රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්නයන් නිවැරදිව අනාවැකි පැවසූ ආකාරයට එය  සිදුවූ බවට අතීතය සාක්ෂි දරණවා ඇත (1988-1989 නොසන්සුන්කාරී වාතාවරණය).

සිංහල ගීතයේ විප්ලවීය සලකුණු අතරට කපුගේ ගේ නම ඈ‍ඳෙන්නේ මේ ගීයෙන් හා ඔහු විසින් ගැයුන "සබඳ අපි කඳු නොවෙමු"  යන ගීත වලිනි. එහි මුදුනත නිතරඟයෙන්ම නන්දා මාලිනියට හිමිවිය යුතු වන්නේය.

කුටියේ අඳුරු කොනේ අඟුරෙන් ලියූ - කවි වැල ලියලනවා
කවුළු ඇහෙන් ඉර  කාන්දු වෙනකොට - කුටිය එකම කවියක් වෙනවා

දෑස ගිලී ගිය - මුහුණ දැවී ගිය
හැඩපළු වී ගිය
කවියාණනි

නිය ලියලා ගිය - ඇඟ වියලී ගිය
අත පය වෙවුලන
කවියාණනි

ඔබ යන මඟ ගිය - ඔබ ගිය මඟ එන
දෙනෝ දහක් වෙති
කවියාණනි

දණ බිම ඇණගෙන - ඔබෙ කවි අදහන
ලොව එනු ඇත
කවියාණනි

ඔබේ විලංගුව - කන කර පළඳින
පරම්පරාවක් එනු ඇත මතු දින

රජ අණ නොතැකුව ඔබෙ කවි අදහන
කුලයක් රජ වෙයි කුටියෙදි මතු දින

(රණ්බණ්ඩා සෙනවිරත්න - හිතේ දුකට කියන කවි)

රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්නයන් හා ප්‍රේමසිරි කේමදාසයන් ගේ හමුවෙනුත් ගී ස්වල්පයක් බිහිවුණා. ඒ අතරින් අමරසිරි පීරිස් මහතා ගයන “ළඳුනේ.. ඔබේ දෑස දැකගත්තෙමි” ගීතය ප්‍රධානයි. මෙහි නිධාන කතාව ඊළඟ ලිපියෙන් ඉදිරිපත් කරන්නෙමි. රණ්බන්ඩා සෙනවිරත්නයන් ප්‍රේමසිරි කේමදාසයන් ගේ එකතුවෙන් තැනුන මාලිනී බුලත්සිංහල මහත්මියගේ පහත ගීතයෙන් අදට සටහන නිමා කරන්නෙමි.

පෙරුම් පුරා රජ බිසවක නූනට
මාත් මවක් විය දියණියනේ
සිඟිති උඹේ උණුහුම දැනෙනා තුරු
කිරිබර ළමැදට වෙහෙස නැතේ

ඈත නොවෙයි දුව දුව පැන හිනැහී
දුවගෙන එන හඬ ඇහෙන දිනේ
එවන් ගෙදර පියෙකුගෙ හඬ දොරකඩ
නැතුවට කම් නැත දියණියනේ

ළමැද මිසක් අවවාද වදන් නොව
මවගෙන් දුවකට හිමිවන්නේ
කිරි සුවඳින් මතු ජීවන සුවඳයි
ඉර හඳ ඇති තුරු පවතින්නේ

මේ ගීය  ගැන කියන්නට අවසන් පද කිහිපයම ප්‍රමාණවත් යැයි සිතමි.

පියාගේ නම ඉදිරියේ
කො‍ටුව හිස්වී තියේ

උඹ කුසට ආදා ඉඳන්
උඹේ අම්මා විඳපු නව නින්දා
උපන්දා සිට ජන්මයෙන් අඩු පාඩු වී
මැරෙන තෙක් උඹ විඳින නව නින්දා

තාත්තෙක් නැති එකා
මොකටදෝ උඹ ඉපදුනේ
තාත්තෙක් නැති එකේ
කොහොමදෝ උඹ ඉපදුනේ

(රණ්බණ්ඩා සෙනවිරත්න - හිතේ දුකට කියන කවි)

අවසන් කොටස බලාපොරොත්තුවෙන් සිටින්න.... ජයවේවා...

අදාළ ලිපි..

http://blogvampa.blogspot.com/search/label/Ran%20Banda%20Senevirathne

http://blogvampa.blogspot.com/search/label/Gunadasa%20Kapuge

රණ්බන්ඩා මහතා මලියදේව විදුහලේ පැවැත්වූ කථාව

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/blog-post_16.html

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/02.html

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/03.html

http://tikakhinawenna.blogspot.com/2010/09/blog-post_23.html

Disclaimer

අධික වැඩ කටයුතු මධ්‍යයේ වුවත් මේ දිගු ලිපි මාලාව ලියැවෙන්නේ ටිකක් හිනාවෙන්න බ්ලොගය ලියන සහෘද අභීත එදිරිසිංහ මහතාගේ යෝජනාවක් හා අදහසක් මතයි. මෙයට ලැබෙන තුති වලින් කොටසක් ඔහුට නිසැකයෙන්ම හිමි විය යුතුයි. සියලු චෝදනා වල වගකීම් මා විසින් දරනු ලැබේ. වාක්‍ය නොගැලපීම් හා අක්ෂර වින්‍යාස ගැන නොසැලකුවෙමි, දෙවනි වර නොකියැවූයෙමි.

සෙනවිරත්න මහත්තය ගැන මගේ දැනීම එතරම් හොඳ නැති වුවත් ඇසූ දු‍ටු හා සොයාගත් දේවල් මගින් මේ ලිපිය ගොනු කළෙමි. Ruk හා ඉන්දික උපශාන්ත සහෝදරයින්ට විශේෂ ස්තුතියක් පිරිනමමි. වැරදි ඇත්නම් නිවැරදි විය යුතු අයුර කොමෙන්‍ටුවක් ලෙස දමා යන්නේ නම් හෝ blogvampaඇට්gmailඩොට්com ලිපිනයට දන්නවන ලෙස ඉල්ලාසිටිමි. සියලුම වගකීම් ලිපිය නිවැරදි කිරීමෙන් හෝ ඉවත් කිරීමෙන් ඇවිරේ. ලිපියේ ඇති අදහස් මාගේ මතයට අනුව බැව් සැලකුව මනාය.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails